فوتبال را از چه سنی باید شروع کنیم ؟

پارسیان ورزش به عنوان یک فروشگاه متعبر فروش فوتبال دستی اصفهان در این مقاله قصد دارد تا در مورد سن مناسب ورزش فوتبال و دلایل آن توضیح دهد. ورزشی که امروزه به صورت غیر واقعی و فیزیکی با عنوان فوتبال دستی اصفهان برای تمامی افرادی که به این ورزش علاقمند هستند اما توانایی جسمی انجام آن را ندارند، فراهم آمده است. از  دوران جنین و پس از آن تولد به همراه رشد و تکامل جسم و ظاهر بدن هر فرد مغر او نیز رشد می کند. سایر اندام ها و اعضای بدن موقع آسیب درمان شده و حتی با بالارفتن سن کاملا درمان می یابند اما مغز انسان تنها عضوی از بدن است که تا سن نوجوانی تکمیل شده و هر گونه آسیب آن غیر قابل درمان و جبران است، ضربه بدترین نوع آسیب به مغز است . هرچند یک ضربه بدون صدمه جدی و آشکارا صورت پذیرد اما آسیب خود را در باطن سلولهای مغز خواهد گذاشت.

فوتبال به عنوان یکی از ورزش های هیجانی حتی برای بانوان به حساب می آید. می توان گفت 90 درصد پسران از دوران کودکی آروز دارند تا روزی یک فوتبالیست بزرگ شوند و خود را مرتب با بازیکن مورد علاقه خود مقایسه و او را به عنوان یک الگو در نظر خود مجسم می کنند. هر چند با گذشت زمان و بالارفتن سن کودکان این علاقه در برخی از آنها کاهش می یابد اما شیرین ترین و جذاب ترین بازی تیمی برای تمامی نوجوانان پسر به حساب می آید. بازی فوتبال و برد و باخت در آن هیجان انگیزترین بازی در نوجوانان پسر به است. بدون اقرار می توان گفت هر پسر بچه ای در طول عمر خود حداقل در یک بازی فوتبال کودکانه بازی کرده است. اما از چه سنی می توان این ورزش مهیج را آغاز کرد. این ورزش هیجانی حتی به صورت فوتبال دستی برای کودکان و نوجوانان و حتی بزرگسالان فراهم آمده است . با تهیه فوتبال دستی اصفهان می توانید این ورزش هیجانی را در منزل و به صورت دو نفره انجام دهید.

مناسب ترین ورزش ها تا قبل از سن 12 سالگی برای پسران شنا، ژیمناستیک و دوچرخه سواری است که علاوه بر رشد و تقویت ذهن سلامت جسمی فرد را نیز تضمین می کند. تا قبل ازسن 12 سالگی به علت عدم تکامل مغز کودکان و نوجوانان شروع ورزشهایی مانند فوتبال درست نیست. همان طور که بدیهی است در این ورزش وارد شدن ضربه به سر کاملا بدیهی و غیر قابل اجتناب است بنابراین زمانی که ضرباتی به سر وارد شود فرد را دچار آسیب های مغزی می کند. بر اثر ضربه صدمات جدی به سر وارد شده که خیلی بیشتر از صدمات وارد شده در یک بزرگسال است. تحقیقات نشان داده شروع فوتبال زیر 12 سال باعت کاهش قدرت حافظه وتمرکز در نوجوانان خواهد شد و علت آن تنها آسیب دیدن سلول های مغز بر اثر وارد شدن ضربه است. بنابراین فوتبال تا قبل از سن 12 سالگی جز ورزش های ممنوعه به حساب می آید.


سن شروع فوتبال


بازی فوتبال قبل از 8 سالگی باید تنها به منظور شناخت توپ و ایجاد روحیه بازی تیمی در فرد انجام شود. پس از آن بین سن 8 تا 12 سالگی آموزش شوت زدن و اعمال تکنیکی و تاکتیکی ممنوع وتنها باید به طور آزادانه و بدور از هر گونه سختگیری و توقعی در فرد انجام شود.

بین سن 12 تا 16 سالگی بر قوای جسمانی و دانش تکنیکی نوجوان بایستی تمرکز کرد. در این سن به طور غریزی نوجوان به صورت غلط با سر و یا یک پا بازی می کند که بایستی توسط مربی اصلاح شود. سن مشخص کننده درجه مهارت فرد است بنابراین با افزایش آن می توان به آموزش کلیه اصولا تاکتیکی وتکنیکی، نحوه صحیح شوت زدن و بازی با توپ را به فوتبالیست آموزش داد.

منبع: http://parsianvarzesh.ir

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.