هزینه تولید محتوا برای وب سایت به موراد مختلفی بستگی دارد. در این مطلب می خواهیم ببینیم که هزینه تولید محتوا چقدر است و چگونه تولید می شود.
عوامل مختلفی در هزینه تولید محتوا تاثیرگذار هستند و این بدان معنا است که نرخ های متنوعی برای تولید محتوا در دسترس افراد خواهند بود. مهمترین عامل تاثیر گذار بر قیمت نهایی محتوا نوع آن است و این به طوری است که محتوای تصویری گرانترین و محتوای متنی ارزانترین انواع محتوا هستند. برای مثال محتوای ویدیوئی اختصاصی بسیار گران است و این در حالی است که متن های صدا گذاری شده کمی ارزان تر هستند. ضمناً تولید عکس های اختصاصی و اینفوگرافی برای متن های تولید شده به عنوان محتوا می تواند بر هزینه نهایی محتوا تاثیر گذار باشد.
برای توضیح این مورد بهتر است از یک مثال استفاده کنیم. به عنوان مثال هزینه تولید محتوا توسط اورتگ در چند دسته بندی کلی قرا میگیرد، که به شرح زیر هستند:
· محتواهای ترجمه شده از حداقل کلمه ای 30 تومان
· محتواهای تالیفی از حداقل کلمه ای 50 تومان
· و محتواهای بازنویسی شده از حداقل کلمه ای 20 تومان
اگر درگیر حباب دات کام نشده باشید و با هدف و برنامه در حال پیشروی باشید، خرج کردن این مقدار از پول برای تولید محتوا کاملاً منطقی است. این در حالی است که هر رقمی کمتر از این میزان عددی مضحک و در واقع دور ریختن پول است. زیرا همانطور که میدانید کار نکردن بهتر از بی کیفیت کار کردن است و محتواهای کپی و بی کیفیت به جای بازخورد مثبت می توانند به رتبه های سایت شما آسیب و ضرر نیز برسانند.
توصیه می شود، برای ساخت سایت و پر کردن آن با محتوا یک حساب و کتاب اساسی کنید. زیرا این کار در ابتدا هزینه های زیادی دارد و هزینه تولید محتوا اصلی ترین بخش آن است. البته اگر اصولی و با حساب و کتاب به سمت جلو حرکت کنید، پس از مدتی به سود دهی خواهید رسید و این سود به قدری بالا خواهد بود که تمامی آنچه خرج کردید و درصد بسیاری سود را نیز به جیب شما روانه خواهد کرد.